۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۵۲
کد خبر: 83264187
T T
۰ نفر
سردار خادم سيدالشهدا: نجات جان مردم اولويت اول ماست/ سوء قصدي در كار نبود

اهواز- ايرنا- سردار احمد خادم سيد الشهدا فرمانده قرارگاه كربلا در جنوب غرب كشور با تكذيب سوء قصد به جانش گفت: در بحث سيلاب خوزستان اولويت اصلي ما نجات جان مردم است.

وي چهارشنبه شب در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار داشت:امروز براي بررسي وضعيت سيلاب در منطقه نيزارهاي نيشكر امير كبير رفته بوديم كه كشاورزان سيلاب زده منطقه اعتراضاتي داشتند.
سردار سرتيپ خادم سيد الشهدا افزود: برخي از جوانان منطقه كه سيلاب به مزارعشان وارد شده و خساراتي به آنها متحمل شده است مقداري عصبي و احساساتي شده بودند و به ما اعتراض كردند ولي ما بدون توجه به عصبانيت آنها به ماموريت خود كه همانا نجات جان مردم است ادامه خواهيم داد.
وي گفت:براي اينكه سيل جان مردم را به مخاطره نيندازد مجبوريم در جاهايي سيل بندها را بشكنيم تا آب از شهرها و روستاها دور شود كه به ناچار اين عمل باعث ضرر و آسيب به برخي كشاورزان هم خواهد شد.
وي گفت: قطعا ضرر مالي بهتر از ضرر جاني است و ما تلاش مي كنيم كه حتي به يك نفر در اين سيلابهاي مهيب خسارت جاني و بدني وارد نشود.
فرمانده قرارگاه كربلا در جنوب غرب كشور اضافه كرد: هر چند رييس جمهوري قول داده است كه تمامي خسارات كشاورزان را بعد از ارزيابي پرداخت خواهند كرد ولي كشاورزان كه عدم پرداخت خساراتشان در سيل 95 را تجربه كرده اند از عمل نشدن به وعده دولت نگرانند.
سردار خادم سيد الشهدا اضافه كرد: در برخي از مناطق سيل زده مردم همراهي خوبي با ما دارند و پس از گفت و گو و رفع سوء تفاهم اجازه تخريب سيل بندها و نيز تخليه روستاها را به ما مي دهند ولي در بخي مناطق با مقاومت هائي همراه هستيم.
وي اضافه كرد: در منطقه ياد شده عده اي معترض هستند و با تهديد اعلام كردند كه اجازه نخواهيم داد سيل بندهاي منطقه شكسته شوند ولي ما نجات جان آنها برايمان مهم است.
بعد از ظهر روز چهارشنبه عده اي از جوانان منطقه نيزارهاي نيشكر امير كبير در اعتراض به شكسته شدن سيل بندهاي منطقه به سمت خودروي فرمانده قرار گاه كربلا در جنوب غرب سنگ و چوب پرتاب كردند كه با مداخله نيروهاي حفاظتي موضوع ختم به خير شد.
نيزارهاي نيشكر امير كبير در 45 كيلومتري جنوب اهواز واقع شده و از توابع شهرستان خرمشهر مي باشد.
در پي افزايش خروجي سدهاي كرخه و دز، استاندار خوزستان از 11 فروردين در استان حالت فوق العاده اعلام كرده است.
سازمان آب و برق خوزستان، با صدور چند اخطاريه نسبت به وقوع سيل در حوضه رودخانه هاي دز، كرخه و كارون هشدار داده و اعلام كرده سه شهر و 51 روستا در حوضه كرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه كارون در معرض سيلاب هستند و دستگاه هاي اجرايي بايد آمادگي تخليه آنها را داشته باشند.
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان امروز گفته است: تا كنون 96 روستاي در معرض خطر در خوزستان در حاشيه سه حوضه آبريز دز، كرخه و كارون به صورت جزئي يا كلي تخليه شده و در 35 اردوگاه اسكان يافته اند.
هواشناسي خوزستان اعلام كرده اين استان تا دوشنبه باراني است.
امروز حجم ذخيره سد كرخه 6.17 ميليارد مترمكعب و تراز مخزن آن 224.3 متر بوده كه 4.3 متر از تراز نرمال بالاتر رفته است. خروجي اين سد نيز از ديروز به 2 هزار مترمكعب برثانيه افزايش يافته است.
6064